رفع چاقی موضعی اندام ها

لیپوساکشن
به طور کلی افراد از تکنیک های مختلف برای اصلاح ظاهر فیزیکی خودشان استفاده می کنندد که شامل: رژیم،ورزش و شیوه های لباس پوشیدن می باشد که کمک زیادی برای بهتر به نظر رسیدن می کند. در زنان، تجمع چربی به طور مکرر در پائین کمر ، سرین، کفل و قسمت خارجی ران ها می باشد.امروزه با لیپوساکشن می توان چربی های موضعی را که با یک رژیم غذائی؛ ورزش و یا کاهش وزن نمی توان آن ها را حذف کرد، برطرف کرد. لیپوساکشن شامل برداشتن سلولهای چربی از بدن که ممکن است به تنهائی یا همراه با پروسیجرهای دیگر انجام شود.این پروسیجر برای کسانی که چاقی عمومی دارند استفاده نمی شود. لیپوساکشن برای هر ناحیه که انباشتگی چربی زیادی وجود داشته باشد،مثل: چانه،گردن،فک، گونه ،ناحیه خارجی و داخلی رانها ،زانو، سرین و شکم انجام می شود.
قبل از ساکشن:
قبل از جراحی تاریخچه پزشکی کامل گرفته می شود و در صورت لزوم آزمایشات انجام می شود. پزشک نوع کاری که قرار است انجام شود و خطرات و مشکلات احتمالی را توضیح می دهد. تصاویری قبل و بعد از عمل برای ارزیابی نتایج نهائی گرفته می شود.
روش کار:
لیپوساکشن در مرکز جراحی انجام می شود و با توجه به نظر پزشک معمولا نیازی به بستری ندارد. این کار تحت بیهوشی انجام می شود.پس از تزریق داروی بیحسی در موضع ، یک برش کوچک در پوست ایجاد شده و یک کانولا در محل قرار گرفته و وصل به یک ساکشن با فشار بالا میشود.چربی شل شده بوسیله حرکت کانولا به عقب و جلو ساکشن می شود.سپس برش بسته شده و پانسمان فشاری یا بانداژ قرار می گیرد.این عمل طی مدت زمان یک تا چند ساعت بسته ،به مقدار چربی که برداشته می شود دارد.
پس از لیپوساکشن:
پانسمان به مدت 10 - 7 روز در محل باقی می ماند که بستگی به وسعت جراحی و مرحله بهبودی فرد دارد. به علت اینکه لیپوساکشن برش جراحی ندارد ، درد پس از عمل با مصرف داروهای خوراکی بهبود کنترل می شود. آنتی بیوتیکها برای جلوگیری از عفونت تجویز می شود. بیشتر بیماران پس از جراحی بطور کامل حرکت می کنند ، اما استراحت برای دوره ابتدائی پس از عمل و پرهیز از فعالیت فیزیکی شدید در طی چند هفته اول توصیه می شود. مقداری تورم و تغییر رنگ ممکن است ایجاد شود که معمولا در طی یک ماه اول برطرف می شود. اسکارها بطور قابل توجهی با گذشت زمان محو می شود. عوارض معمولا نادر است اما تغییر رنگ،بیحسی، عفونت ، خونریزی و سطح پوست ناهموارمی تواند از عوارض آن باشد، که بعضی از آن ها با گذشت زمان و بعضی با مصرف دارو بهبود می یابد.نکته مهم اینکه ، لیپوساکشن درمان برای چاقی عمومی نمیباشد.بلکه میتواند باعث برطرف کردن چربی های ناخوشایند از نواحی موضعی شود. بهرحال باید یک انتظار واقع بینانه درمورد نتیجه داشت و نتیجه نهائی ممکن است طی یکسال آینده مشهود شود.

دریافت فایل pdf